zondag 19 april 2015

Ontvangen feedback van Margreet Verkuijl

                                                                                           
Feedback van Margreet Verkuil aan Gertie Vereijken


P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Je bent naar Ixperium in Arnhem geweest. Ik ben benieuwd met wie je/jullie nog meer gesproken hebben over je scenario, omdat ik dit niet uit jouw blog of het blog van je leerteam heb kunnen halen.
Je gebruikt bronnen van verschillende kanten en deze gebruik je heel duidelijk en onderbouwd in de beschrijving van je scenario. Prima.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Ik vind het jammer dat het thema duurzaamheid, wat je zo helder naar voren bracht bij Quest 1, in het toekomstscenario niet aan de orde komt. Dit thema lijkt mij in de toekomst van groot belang.
Voor wat betreft de zorg om het voortbestaan van hogescholen, denk ik dat voor het maken van online lesmaterialen instituten nodig zullen zijn om dit materiaal gekwalificeerd te kunnen leveren.
Je legt een duidelijke relatie tussen je eigen onderwijsinstelling en de ontwikkelingen in het veld en de literatuur. De kansen en bedreigingen zijn duidelijk verwoord.
De nieuwe visie op onderwijs die nodig is en de aandacht voor de ICT-vaardigheden van docenten. Maar ook dat de overheid vastzit aan de accreditaties. Zij zullen ook mee moeten werken met de vernieuwingen.



Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
In je SWOT noem je de samenwerkingsverbanden waarvan nog meer gebruik gemaakt kan worden. Ik vraag me af hoe dit vormgegeven gaat worden. Wie is hier leidend in. De coach of de lerende?
Het toekomstfilmpje laat veel digitale mogelijkheden zien die in de toekomst gebruikt gaan worden. Grappig is dan dat de geïnterviewde kinderen ervoor kiezen om in het bos hun rekenkennis te gaan verdiepen. Ik zou dit een voorbeeld van plaatsonafhankelijk leren noemen.
Het filmpje van jullie toekomstscenario vind ik erg futuristisch en creatief vormgegeven. In het scenario wordt als aanvulling daarop de gepersonaliseerde leerroute, het afschaffen van diploma’s en het door de overheid beveiligde werken in de cloud genoemd.

Vraag/vragen t.b.v. de dialoog:

- Hoe  komt het begrip duurzaamheid tot uiting in het toekomstscenario.


- Op welke wijze kunnen werkgevers checken of een werknemer aan de criteria voor het werk voldoet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten