zondag 19 april 2015

Ontvangen feedback van Alex Koks


      PeerFeedbackKaart
              Individueel

                    
 
                                                                                                               
Feedback van­­­­­­­­­­­­ Alex Koks aan Gertie Vereijken 



P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
-      Je zou nou een bepaalde expert kunnen laten reageren op jullie scenario of eindproduct. Misschien dat jullie dit laten doen op de Challenge day?
-      Je zou met je eigen team in gesprek kunnen gaan over het toekomstscenario en kunnen kijken welke kansen er liggen om het scenario echt tot uiting te laten komen.
-      Je bent bij het I-Experium geweest en hebt je ervaringen op je blog beschrijven.
-      Je hebt kort gekeken of en hoe jouw onderwijsinstelling al klaar is voor het toekomstscenario.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
-      Iemand van jouw onderwijsinstelling zou op je blog feedback kunnen geven op je SWOT>
-      Je beschrijft nog niet duidelijk op je eigen blog wat jouw rol zou kunnen zijn in die nieuwe ontwikkelingen op Avans als MLI’er.
In je gehele persoonlijke verhaal op je blog merk ik vaak dat je goede koppelingen legt met je eigen praktijk. Ik zie dat je goed door hebt hoe je eigen onderwijsinstelling (HBO) op dit moment zich ontwikkelt en waar ook nieuwe kansen liggen (SWOT).
Je geeft op je blog ook mooi aan wat de kansen bij Avans zouden zijn en wat zij in hun visie zouden kunnen meenemen.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
-      Ik mis bij de keuze van jullie scenario een onderbouwing waarom het door jullie gekozen scenario nou het meest gewenst was om uit te werken. Was deze het meest realistisch, vernieuwend of juist uitdagend?
-      Het gekozen scenario gaat voor mijn gevoel maar lichtjes over de grenzen. Als het goed begrijp zijn de voor jullie belangrijke elementen de volgende:
1.    Flexibele werkruimte’s
2.    Expertise aanwezig in een leercentrum
3.    Sterke verbinding met bedrijfsleven etc.
4.    Studieroute bepaalt leerplaats
5.    Feedback/ peerfeedback
6.    Gepersonaliseerde leermiddelen en eigen portfolio
In jullie scenario beschrijven jullie sterk waar deze ontwikkelingen vandaan komen, maar zie ik niet zo goed in waar nou de grote veranderingen liggen in vergelijking met 2015. De grootste verandering lijkt, voor mij nu, dat leerlingen zelfstandig hun leerroute kiezen en ook veel meer in een bedrijf/werkplek leren.
Hoe is het trouwens gesteld met de doorlopende leerlijn vanaf de basisschool/middelbare school?
Jullie gekozen scenario is sterk onderbouwd en pakt een breed scala aan bronnen om tot een beeld van de toekomst te komen. Erg sterk dat jullie hierbij het bedrijfsleven zo erg betrekken in jullie beeld.



Vraag / vragen t.b.v. de dialoog

-     Hoe zien jullie je rol als MLI’er bij de verdere ontwikkeling van de Scenario in het hoger onderwijs eruit? Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat jullie school over een paar jaar zo gaat werken?
-     Hoe zien jullie het basis- en middelbaar onderwijs mee veranderen met jullie scenario? Gaan die ook leren in zulke open expertisecentra?
-     Hoe zien jullie het portfolio concreter gebruikt worden? Hoe wordt die opgevuld?

-     Hoe vinden bedrijven en leerlingen elkaar? Via wat voor systeem? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten