zondag 19 april 2015

Feedback voorafgaand aan Challenge Day


We zijn er bijna... Voorafgaand aan de Challenge Day heb ik van twee personen de producten en de blogs uitgebreid bekeken. Dit waren José en Margreet. Ik heb beide aan de hand van de individuele peerfeedbackkaart feedback gegeven en deze gedeeld met José en Margreet. Hieronder is mijn feedback te lezen.


                                                                                                          
Feedback van­­­­­­­­­­­­ Gertie Vereijken aan Margreet Verkuijl



P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
-      Ik vind dat je dit echt heel erg goed gedaan hebt. Als ik dan toch een tip moet geven, zou ik me kunnen voorstellen dat je op je eigen school nog meer met innovatietrajecten zou kunnen doen, maar dat is meer vooruitkijkend. Je beschrijft in ieder geval niet dat je in bepaalde projecten op dit vlak actief bent. Je geeft wel aan dat je n.a.v. de discussie over het scenario plannen hebt een innovatiegroepje op te richten, dus de eerste initiatieven op dit gebied heb je al genomen!
-      Je schakelt veelvuldig je netwerk op constructieve wijze in. Je betrekt verschillende (typen) externen op het juiste moment.
-      Sterk dat je je netwerk (veelvuldig) inschakelt en dan laat zien wat voor jou de waarde is van deze feedback. Vervolgens verwerk je de feedback die je krijgt ook echt in het scenario (viel me bijvoorbeeld op aan de termen leren en ontwikkelen die jullie gebruiken). Sterk!
-      Bezoek aan Nikee in Roermond is voor jullie echt een inspiratie geweest voor het scenario. Mooi hoe jullie dit hebben toegepast.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
-      Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw rol zou kunnen zijn in de ontwikkeling van jouw school naar het toekomstscenario. Dit lees ik niet terug in jouw blog.
-      Je initieert een discussie op je eigen school over het toekomstscenario waarin ook naar voren komt waar je school nu staat t.a.v. jullie scenario. Mooi dat je dit met je eigen collega’s bediscussieert!
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
-      Een aantal aspecten die jullie belangrijk vinden in het toekomstscenario, zijn in de uitwerking onderbelicht: Hoe komt bijvoorbeeld het samenwerken tot uiting (de focus ligt nu sterk op het individuele traject)? Het werkveld wordt wel genoemd, maar hoe wordt dit concreet ingevuld?
-      Jullie hebben de visualisatie zowel in 2d als 3d heel erg mooi en duidelijk weergegeven. Met oog voor details!
-      Creatieve invulling van de Challenge Day
-      De competentiewatch vind ik erg creatief. En al behoorlijk gedetailleerd uitgewerkt



Vraag / vragen t.b.v. de dialoog
-     Hoe makkelijk stromen werkenden weer in en uit in dit scenario (levenlang leren, maar focus ligt in uitwerking op jongeren klaarstomen voor arbeidsmarkt)?
-     Zie ook enkele vragen die al in de feedback staan.




Feedback van­­­­­­­­­­­­ Gertie Vereijken aan José van Oppen 



P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
-      Je had je kennis / expertise m.b.t. het internationale aspect nog duidelijker in het uiteindelijke groepsscenario kunnen laten terugkomen
-      Je hebt een hele ‘wijde’ blik naar buiten, zeker met je uitgebreide verslagen van je studiereis! Je geeft mooie inzichten over internationaal onderwijs.
-      Je hebt feedback gevraagd aan Finse collega’s en deze verwerkt in je scenario
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
-        Je mag je eigen rol in het verder ontwikkelen van hogeschool Zuyd richting een OLI nog duidelijker beschrijven. Je geeft nu een aantal projecten aan waarin je participeert en je LA5 wat een rol zou kunnen spelen in begeleiding van collega’s, maar wat jouw exacte rol daarin is, mis ik een beetje. 
-      Je hebt een heel helder beeld van waar Hogeschool Zuyd momenteel staat in de ontwikkeling naar een OLI.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
-het spinnenweb van van den Akker richt zich erg op de inrichting van het onderwijs. Door hiervoor te kiezen blijven een aantal aspecten die jullie beschrijven in het scenario in het beeld onderbelicht zoals globalisering, voor alle leeftijden, rol gemeenschap.
-Je had nog meer mogen laten zien wat jouw individuele bijdrage is geweest in het proces naar het eindproduct. Gezien je blog verwacht ik deze vnl inhoudelijk is geweest, je hebt mooie, sterk onderbouwde inhoudelijke bijdrages geleverd. Misschien ben jij echter (ook) juist op andere onderdelen erg bepalend geweest in jullie team?

-Mooi onderbouwd en visueel prachtig weergegeven beeld. De verschillende korte filmpjes met een specifiek thema maakt dat je je makkelijker focust op dat deelonderwerp.
-de munt Edu vind ik erg prikkelend en maakt me nieuwsgiering. Leuk dat jullie dit in de werkvorm maandag gaan gebruiken.
-het proces van samenwerking in jullie groep in de laatste fase van het LA mooi en helder in beeld gebracht (trailer, duo-interview, normen/waardenspel etc)



Vraag / vragen t.b.v. de dialoog

-Wat maakt het OLI echt ‘open’? In hoeverre ben ik nog gebonden aan een centrum (fysiek) waar ik naartoe moet? Welke keuzevrijheid heb ik daarin?

-Hoe zie jij jezelf vanuit de projecten waarin je participeert een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van OLI?



2 opmerkingen:

  1. He Gertie,

    de linkjes naar de feedback werken niet. Misschien dat je nog even naar je dropbox kan kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Gertie,

    de linkjes naar de feedback werken niet. Misschien dat je nog even naar je dropbox kan kijken?

    BeantwoordenVerwijderen