Feedback van Margreet
Verkuil aan Gertie Vereijken
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en
betrekken relevante externen etc.
|
Je bent naar Ixperium in Arnhem geweest. Ik
ben benieuwd met wie je/jullie nog meer gesproken hebben over je scenario,
omdat ik dit niet uit jouw blog of het blog van je leerteam heb kunnen halen.
|
Je gebruikt bronnen van verschillende kanten
en deze gebruik je heel duidelijk en onderbouwd in de beschrijving van je
scenario. Prima.
|
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor
praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
|
Ik vind het jammer dat
het thema duurzaamheid, wat je zo helder naar voren bracht bij Quest 1, in
het toekomstscenario niet aan de orde komt. Dit thema lijkt mij in de
toekomst van groot belang.
Voor wat betreft de zorg om het voortbestaan
van hogescholen, denk ik dat voor het maken van online lesmaterialen
instituten nodig zullen zijn om dit materiaal gekwalificeerd te kunnen
leveren.
|
Je legt een duidelijke relatie tussen je eigen
onderwijsinstelling en de ontwikkelingen in het veld en de literatuur. De
kansen en bedreigingen zijn duidelijk verwoord.
De nieuwe visie op onderwijs die nodig is en
de aandacht voor de ICT-vaardigheden van docenten. Maar ook dat de overheid
vastzit aan de accreditaties. Zij zullen ook mee moeten werken met de
vernieuwingen.
|
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit
in inhoud, denken buiten de kaders.
|
In je SWOT noem je de samenwerkingsverbanden
waarvan nog meer gebruik gemaakt kan worden. Ik vraag me af hoe dit
vormgegeven gaat worden. Wie is hier leidend in. De coach of de lerende?
Het toekomstfilmpje laat veel digitale
mogelijkheden zien die in de toekomst gebruikt gaan worden. Grappig is dan
dat de geïnterviewde kinderen ervoor kiezen om in het bos hun rekenkennis te
gaan verdiepen. Ik zou dit een voorbeeld van plaatsonafhankelijk leren
noemen.
|
Het filmpje van jullie toekomstscenario vind
ik erg futuristisch en creatief vormgegeven. In het scenario wordt als
aanvulling daarop de gepersonaliseerde leerroute, het afschaffen van
diploma’s en het door de overheid beveiligde werken in de cloud genoemd.
|
Vraag/vragen t.b.v. de dialoog:
- Hoe
komt het begrip duurzaamheid tot uiting in het toekomstscenario.
- Op welke wijze kunnen werkgevers checken of
een werknemer aan de criteria voor het werk voldoet?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten