We zijn er bijna... Voorafgaand aan de Challenge Day heb ik van twee personen de producten en de blogs uitgebreid bekeken. Dit waren José en Margreet. Ik heb beide aan de hand van de individuele peerfeedbackkaart feedback gegeven en deze gedeeld met José en Margreet. Hieronder is mijn feedback te lezen.
Feedback
van Gertie Vereijken aan
Margreet Verkuijl
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
- Ik vind dat je dit echt heel
erg goed gedaan hebt. Als ik dan toch een tip moet geven, zou ik me kunnen
voorstellen dat je op je eigen school nog meer met innovatietrajecten zou
kunnen doen, maar dat is meer vooruitkijkend. Je beschrijft in ieder geval
niet dat je in bepaalde projecten op dit vlak actief bent. Je geeft wel aan
dat je n.a.v. de discussie over het scenario plannen hebt een
innovatiegroepje op te richten, dus de eerste initiatieven op dit gebied heb
je al genomen!
|
- Je schakelt veelvuldig je
netwerk op constructieve wijze in. Je betrekt verschillende (typen) externen
op het juiste moment.
- Sterk dat je je netwerk (veelvuldig)
inschakelt en dan laat zien wat voor jou de waarde is van deze feedback.
Vervolgens verwerk je de feedback die je krijgt ook echt in het scenario
(viel me bijvoorbeeld op aan de termen leren en ontwikkelen die jullie
gebruiken). Sterk!
- Bezoek aan Nikee in Roermond
is voor jullie echt een inspiratie geweest voor het scenario. Mooi hoe jullie
dit hebben toegepast.
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
- Ik ben nieuwsgierig naar wat
jouw rol zou kunnen zijn in de ontwikkeling van jouw school naar het
toekomstscenario. Dit lees ik niet terug in jouw blog.
|
- Je initieert een discussie
op je eigen school over het toekomstscenario waarin ook naar voren komt waar
je school nu staat t.a.v. jullie scenario. Mooi dat je dit met je eigen
collega’s bediscussieert!
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
- Een aantal aspecten die
jullie belangrijk vinden in het toekomstscenario, zijn in de uitwerking
onderbelicht: Hoe komt bijvoorbeeld het samenwerken tot uiting (de focus ligt
nu sterk op het individuele traject)? Het werkveld wordt wel genoemd, maar
hoe wordt dit concreet ingevuld?
|
- Jullie hebben de
visualisatie zowel in 2d als 3d heel erg mooi en duidelijk weergegeven. Met
oog voor details!
- Creatieve invulling van de
Challenge Day
- De competentiewatch vind ik
erg creatief. En al behoorlijk gedetailleerd uitgewerkt
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
- Hoe makkelijk
stromen werkenden weer in en uit in dit scenario (levenlang leren, maar focus
ligt in uitwerking op jongeren klaarstomen voor arbeidsmarkt)?
- Zie ook
enkele vragen die al in de feedback staan.
Feedback
van Gertie Vereijken aan
José van Oppen
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
- Je had je kennis / expertise
m.b.t. het internationale aspect nog duidelijker in het uiteindelijke groepsscenario
kunnen laten terugkomen
|
- Je hebt een hele ‘wijde’
blik naar buiten, zeker met je uitgebreide verslagen van je studiereis! Je
geeft mooie inzichten over internationaal onderwijs.
- Je hebt feedback gevraagd
aan Finse collega’s en deze verwerkt in je scenario
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
- Je mag je eigen rol in het verder
ontwikkelen van hogeschool Zuyd richting een OLI nog duidelijker beschrijven.
Je geeft nu een aantal projecten aan waarin je participeert en je LA5 wat een
rol zou kunnen spelen in begeleiding van collega’s, maar wat jouw exacte rol
daarin is, mis ik een beetje.
|
- Je hebt een heel helder
beeld van waar Hogeschool Zuyd momenteel staat in de ontwikkeling naar een
OLI.
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
-het spinnenweb van van den Akker richt zich erg op de
inrichting van het onderwijs. Door hiervoor te kiezen blijven een aantal
aspecten die jullie beschrijven in het scenario in het beeld onderbelicht
zoals globalisering, voor alle leeftijden, rol gemeenschap.
-Je had nog meer mogen laten zien wat jouw individuele
bijdrage is geweest in het proces naar het eindproduct. Gezien je blog
verwacht ik deze vnl inhoudelijk is geweest, je hebt mooie, sterk onderbouwde
inhoudelijke bijdrages geleverd. Misschien ben jij echter (ook) juist op
andere onderdelen erg bepalend geweest in jullie team?
|
-Mooi
onderbouwd en visueel prachtig weergegeven beeld. De verschillende korte
filmpjes met een specifiek thema maakt dat je je makkelijker focust op dat
deelonderwerp.
-de
munt Edu vind ik erg prikkelend en maakt me nieuwsgiering. Leuk dat jullie
dit in de werkvorm maandag gaan gebruiken.
-het
proces van samenwerking in jullie groep in de laatste fase van het LA mooi en
helder in beeld gebracht (trailer, duo-interview, normen/waardenspel etc)
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
-Wat
maakt het OLI echt ‘open’? In hoeverre ben ik nog gebonden aan een centrum
(fysiek) waar ik naartoe moet? Welke keuzevrijheid heb ik daarin?
-Hoe
zie jij jezelf vanuit de projecten waarin je participeert een bijdrage leveren
aan de ontwikkeling van OLI?
He Gertie,
BeantwoordenVerwijderende linkjes naar de feedback werken niet. Misschien dat je nog even naar je dropbox kan kijken?
He Gertie,
BeantwoordenVerwijderende linkjes naar de feedback werken niet. Misschien dat je nog even naar je dropbox kan kijken?