|
Feedback
van Alex Koks aan Gertie Vereijken
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
- Je zou nou een bepaalde
expert kunnen laten reageren op jullie scenario of eindproduct. Misschien dat
jullie dit laten doen op de Challenge day?
- Je zou met je eigen team in
gesprek kunnen gaan over het toekomstscenario en kunnen kijken welke kansen
er liggen om het scenario echt tot uiting te laten komen.
|
- Je bent bij het I-Experium
geweest en hebt je ervaringen op je blog beschrijven.
- Je hebt kort gekeken of en
hoe jouw onderwijsinstelling al klaar is voor het toekomstscenario.
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
- Iemand van jouw
onderwijsinstelling zou op je blog feedback kunnen geven op je SWOT>
- Je beschrijft nog niet
duidelijk op je eigen blog wat jouw rol zou kunnen zijn in die nieuwe
ontwikkelingen op Avans als MLI’er.
|
In
je gehele persoonlijke verhaal op je blog merk ik vaak dat je goede
koppelingen legt met je eigen praktijk. Ik zie dat je goed door hebt hoe je
eigen onderwijsinstelling (HBO) op dit moment zich ontwikkelt en waar ook
nieuwe kansen liggen (SWOT).
Je
geeft op je blog ook mooi aan wat de kansen bij Avans zouden zijn en wat zij
in hun visie zouden kunnen meenemen.
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
- Ik mis bij de keuze van
jullie scenario een onderbouwing waarom het door jullie gekozen scenario nou
het meest gewenst was om uit te werken. Was deze het meest realistisch,
vernieuwend of juist uitdagend?
- Het gekozen scenario gaat
voor mijn gevoel maar lichtjes over de grenzen. Als het goed begrijp zijn de
voor jullie belangrijke elementen de volgende:
1.
Flexibele werkruimte’s
2.
Expertise aanwezig in een leercentrum
3.
Sterke verbinding met
bedrijfsleven etc.
4.
Studieroute bepaalt
leerplaats
5.
Feedback/ peerfeedback
6.
Gepersonaliseerde
leermiddelen en eigen portfolio
In jullie scenario beschrijven jullie sterk waar deze
ontwikkelingen vandaan komen, maar zie ik niet zo goed in waar nou de grote veranderingen
liggen in vergelijking met 2015. De grootste verandering lijkt, voor mij nu,
dat leerlingen zelfstandig hun leerroute kiezen en ook veel meer in een
bedrijf/werkplek leren.
Hoe is het trouwens gesteld met de doorlopende leerlijn
vanaf de basisschool/middelbare school?
|
Jullie
gekozen scenario is sterk onderbouwd en pakt een breed scala aan bronnen om
tot een beeld van de toekomst te komen. Erg sterk dat jullie hierbij het
bedrijfsleven zo erg betrekken in jullie beeld.
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
- Hoe zien
jullie je rol als MLI’er bij de verdere ontwikkeling van de Scenario in het
hoger onderwijs eruit? Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat jullie school over een
paar jaar zo gaat werken?
- Hoe zien
jullie het basis- en middelbaar onderwijs mee veranderen met jullie scenario?
Gaan die ook leren in zulke open expertisecentra?
- Hoe zien
jullie het portfolio concreter gebruikt worden? Hoe wordt die opgevuld?
- Hoe vinden
bedrijven en leerlingen elkaar? Via wat voor systeem?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten